IKEA

Information om företaget

Ikea Group, av företaget skrivet IKEA Group, är ett multinationellt möbelföretag, som grundades i Sverige år 1943 av Ingvar Kamprad som ett postorderföretag

Vi har inget second linenummer till IKEA utan hänvisar till Hemfixarna kundtjänst vid frågor.

Uppdragsinformation

NYHET -nu hjälper vi IKEAs kundtjänst med besiktningar

Fastprisuppdrag tidsberäknat till max en timme. Kunden har ett pågående reklamationsärende hos IKEA och vi skall dokumentera skadan och ta bilder. Vi skall alltså INTE ta ställning eller meddela kunden vad vi tycker eller bemöta kundens eventuella argument om vad kunden anser har skett. Besvara frågorna i formuläret och ladda upp de bilder ni anser behövs för att IKEA skall kunna göra en relevant bedömning om skadan och vad som skett. IKEAs SAC nummer är kritiskt så fyll i det extremt noggrant.

Vid tidsbokning av Möbelmontering:

  • Kontrollera att allt finns hemma och att kartongerna är i rätt rum
  • Kontrollera att kunden frigjort utrymme för att få plats att montera
  • Estimera tid för montage till kund men betona att det är ett estimat som kan ändras

Uppdraget Inkluderar:

Montera endast de möbler som specificerats i arbetsbeskrivningen. Tillkommande möbler ska rapporteras till Kundtjänst, 0770 221 733. Vill kunden ha mer eller mindre monterat MÅSTE detta meddelas kundtjänsten då detta påverkar kundens pris och din ersättning.

  • Montera alltid enligt montageanvisningen. Inga avvikelser eller specialanpassningar får ske
  • Placera möbel där kund anvisar
  • Du måste ALLTID förankra i vägg om montageanvisningen anger det. Om kunden vägrar används ett formulär där kunden friskriver sig förankring i vägg. Formuläret finns här: FORMULÄR
  • Städa alltid av efter monteringen på monteringsplatsen
  • Bortforsling av emballaget ingår i alla uppdrag med fast ersättning. Om kund erbjuder soprum (flerbostadshus) eller att ta hand om det själv är det OK, annars skall det till närmaste återvinning
  • Gångjärnsdörrar, påsättning av knoppar samt inredning såsom hyllor, trådbackar, stomavdelare, klädstång ingår i priset, ersättning och monteringen

Tillkommande arbete utöver uppdragsbeskrivningen

Vill kund ha hjälp med mer utöver montageanvisningen/arna ska detta debiteras löpande taxa 499 kr/h med RUT avdraget. Checka ut, lägg till nytt uppdrag på kunden (med plustecknet i appen) om kunden vill ha mer hjälp.

Möbel som går sönder vid montering:

Om en möbel går sönder under en montering ska du göra följande:

  • Fotografera de delar som gått sönder och maila till reklamation@hemfixarna.se
  • Ta fram artikelnummer, färg, och storlek (mått) för möbeln
  • Ta reda på om en del eller om hela möbeln behöver beställas
  • Ring till kundtjänst och informera
  • Överlämna telefonen till kund så ger kundtjänst mer information för återbesök

Skadad/defekt/fel produkt

  • Visar det sig att man upptäcker en skada/defekt/fel på produkt, meddela kunden direkt. Ring sedan till Hemfixarnas kundtjänst via prio-numret 0770221733.
  • Om det finns ytterligare möbler som inte är påverkade, fortsätt att montera dessa.
  • Kunden får ta kontakt med IKEA, eller respektive leverantör, för att införskaffa den nya möbeln.
  • Upptäcks skadan/defekten/felet efter arbetet påbörjas är det mycket viktigt att inte slänga emballaget för den påverkade produkten. Man får inte returnera varan utan produktens kartong.
  • Ett återbesök kommer behöva bokas och en ny startavgift kommer att bli fakturerad till kunden.

Köksinstallation

Här kan du läsa mer om vad som gäller på ett uppdrag med köksinstallation

Filmer till Pax- och Skytta-montering