Prisfrågor från kund

När en kund ställer frågor om priset kan det grunda sig i olika anledningar:

Uppdraget går ej att lösa

Om uppdraget inte går att lösa, och kunden har motsägelser eller frågor angående betalningen, är det viktigt att du informerar kontoret på Hemfixarna om detta. Ring vårt Prio-nummer 0770221733, gärna när du fortfarande är hos kunden.

Om Hemfixarnas växel är stängd för dagen, följ denna rutin:

  1. Få en förståelse över vad kunden inte är nöjd med / Varför kundens problem inte kan lösas.
  2. Informera kunden om varför uppdraget inte kan lösas (exempelvis: produktfel, leveransskadade varor, fel hos operatör) samt att du kommer kontakta kontoret när vi har öppet igen angående detta.
  3. Ring sedan oss på Prio-numret 0770221733 snarast möjligt när vi har öppet. Vi kommer därefter kontakta kunden och informera om hur vi tar detta vidare.

Viktigt! Lova aldrig kunden någonting innan du har pratat med oss. Har kunden ytterligare frågor, exempelvis om fakturan eller hur lång tid det tar innan återkoppling, hänvisa alltid kunden till Hemfixarnas kundtjänst.

Kund har glömt priset

Det kan också vara så att kunden har glömt eller är osäker på priset. Du får då gärna informera kunden om priset, men var noga med att du ger rätt information. Om du är in-checkad på uppdraget kan du smidigt gå in i Hemfixarna-appen och se den aktuella kostanden. Denna kostnad syns också direkt efter du har checkat ut från uppdraget.

Om kund frågar om priset innan eller efter besöket kan du se våra löpande samt fasta priser på Hemfixarnas hemsida. Om du är osäker, ring oss på Prio-numret 0770221733.