Reklamationer

I vissa fall går inte uppdraget som förväntat. När det händer, följ dessa rutiner:

Reklamation Teknik:

  • Om kunden är missnöjd med arbetet som utförts, fråga kunden varför hon/han är missnöjd, vad man kan göra för att lösa det och fråga vad dem förväntade sig.
  • Går problemet inte att lösa, exempelvis att felet ligger hos operatören eller kunden inte har rätt utrustning, ring Hemfixarnas kundtjänst via Prio-numret 0770221733 och meddela vad som har hänt så kommer vi ta det därifrån. Notera det sedan i uppdragets kommentarsfält. Skriv inte några meddelanden till oss i kommentarsfältet.

Viktigt! Lova inte kunden något och har kunden ytterligare frågor om fakturan exempelvis eller hur lång tid det tar innan återkoppling hänvisa alltid till vår kundtjänst.

Reklamation Handyman eller Möbeluppdrag:

  • Om kunden är missnöjd med arbetet som utförts, fråga kunden varför han/hon är missnöjd och vad man kan göra för att lösa det.
  • Är det ett fel som inte går att lösa t.ex att man har borrat fel i väggen eller monterat en möbel fel, då är det viktigt att man tar tydliga bilder och sedan mejla in dem till vår reklamationsansvarig, Martin, på martin@hemfixarna.se. Han kommer sedan vara i kontakt med kunden och dig som Fixare för en lösning.
  • Ring alltid in till Hemfixarnas kundtjänst via Prio-numret 0770221733 och förklara vad som har hänt. Notera också i uppdragets kommentarsfält vad som gick fel.

Viktigt! Lova inte kunden något och har kunden ytterligare frågor om fakturan exempelvis eller hur lång tid det tar innan återkoppling, hänvisa alltid till vår kundtjänst.