Sen till kund

Eftersom kunderna ofta inte har ditt telefonnummer så ringer de in till kontoret och frågar efter sin Fixare. Eftersom supporten inte heller vet var du befinner er är det viktigt att ringa till kunden och meddela om ni blir sena till kunden. Både varför du är sen och hur mycket. Ring i första hand och om kund inte svarar skicka ett sms. Som sista utväg om inte ovan funkar, kontakta då fixarsupporten på 0770221733.

Ombokning p.g.a förhinder

Om kunden inte svara när ni ringer till kunden för att boka om tiden skall detta sms användas

Hej (KUND)
På grund av plötsliga förhinder kan jag tyvärr inte utföra ditt uppdrag idag på vår bokade tid och måste boka om. Jag ber om ursäkt för detta men jag kommer att ringa dig snarast så att vi kan komma överens om ett nytt datum och tid.
Mvh,
(NAMN) på Hemfixarna

Om kunden har blivit sjuk

På grund av den rådande smittspridningen av Covid-19avbokas uppdraget vid minsta symtom. Om kunden har börjat visa symtom måste uppdraget avbokas. När kunden har blivit frisk får kunden kontakta kundtjänsten och ett nytt uppdrag skapas upp.

Om du blir sjuk

Om du visar symtom är det jätteviktigt att du ringer till kunderna och informera om att du inte kommer ha möjlighet att utföra uppdrag på den avsatta tiden. Efter att du har pratat med kunden/kunderna så plockar du bort dig från uppdraget och informerar om att en annan fixare kommer att vara i kontakt för att boka en tid och datum