Skadad/defekt/fel produkt

  • Visar det sig att man upptäcker en skada/defekt/fel på produkt, meddela kunden direkt. Ring sedan till Hemfixarnas kundtjänst via prio-numret 0770221733.
  • Om det finns ytterligare möbler som inte är påverkade, fortsätt att montera dessa.
  • Kunden får ta kontakt med IKEA, eller respektive leverantör, för att införskaffa den nya möbeln.
  • Upptäcks skadan/defekten/felet efter arbetet påbörjas är det mycket viktigt att inte slänga emballaget för den påverkade produkten. Man får inte returnera varan utan produktens kartong.
  • Ett återbesök kommer behöva bokas och en ny startavgift kommer att bli fakturerad till kunden.

Skada orsakad av oss på möbel eller bostad:

  • Om en skada skulle hända på bostad eller möbel är det väldigt viktigt att man informerar kunden direkt, samt ringer in till Hemfixarnas kundtjänst via prio-numret 0770221733.
  • Börja med att ta tydliga bilder så vi ser vilken möbel det är och vart skadan sitter, detta gäller även skada på bostaden. Skicka bilderna till vår reklamationsansvarig, Martin, på martin@hemfixarna.se. Martin kommer sedan vara i kontakt med kunden och dig som Fixare för en lösning.
  • Var noga med att alltid ringa in till Hemfixarnas kundtjänst via prio-numret 0770221733 och förklara vad som har hänt, notera också i uppdragets kommentarsfält vad som gick fel.
  • När kunden har fått sin nya möbel kommer du som Fixare bli kontaktad för ett återbesök för slutförande av uppdraget.
  • Om en liten skada uppstår som kan lagas på plats, informera alltid kunden får kunden ta ställning till lösningen. Om kunden godkänner reparationen kan du som Fixare reparera produkten själv. Vi ska aldrig mörka eller dölja en skada.

Viktigt! Lova inte kunden något och har kunden ytterligare frågor t.ex om fakturan eller hur lång tid det tar innan återkoppling, hänvisa alltid till vår kundtjänst.

Produkter som saknas:

  • Om en produkt saknas när ni anländer, eller efter ni har påbörjat arbetet, ska ni först meddela kunden om detta. Ring sedan Hemfixarnas kundtjänst via prio-numret 0770221733. Vi kommer därefter förklara för kund hur vi går vidare.
  • Om det går ska ni påbörja arbete av montaget så långt det går och sedan boka in en ny tid med kunden.
  • Kunden kommer att bli fakturerad ytterligare en startavgift så att ni kan göra återbesöket ni bokat in tidigare.