Fixarbloggen

/ Fixarbloggen

Vårt 2000:e uppdrag avklarat

Idag spränger vi 2000-vallen med ännu ett avklarat uppdrag. Det är Fixaren Max som hos Christina och hennes man i Bandhagen fått fart på en dator som blivit lite ledsen efter en Windows 10-uppgradering. Christina ringde till kundtjänsten som registrerade uppdraget med följande felbeskrivning ” När han startar sin dator så bootar den och går […]

Läs inlägget »

Reportage hos Ann Bohlin

När Ann Bohlin i Lilla Edet fick fiber indraget skulle inte bara Internet levereras över fiberkabeln utan även TV:n. Leverantören Viasat skickade då en massa kablar och en ny Box som skulle anslutas. I detta läge fann Ann Bolin ingen annan utväg än att ta hjälp av oss på Hemfixarna. – Jag har pratat med […]

Läs inlägget »

Samarbete med NetOnNet

Under Juni Introducerar NetOnNet Hemfixarna både i sina lagershoppar och på nätet. Att få hjälpa kunderna till en av landets största hemelektronik kedjor skall bli jättekul och vi brinner som alltid för uppgiften. Samarbetet känns klockrent då NetOnNets filosofi är att informera, vägleda och hjälpa snarare än att stressa på kunden produkter de egentligen inte […]

Läs inlägget »

Fixare 360 anställd!

Rekryteringen går som tåget och idag skrev vi avtal med vår 360e Fixare som heter Anders och bor i Malmö. För att öka fokus ytterligare har vi anställt Oskar som är rekryteringsansvarig och som uteslutande driver rekryteringen av nya Fixare. Fixarna och därmed även rekryteringen är stommen i verksamheten och vår strävan att leverera landets […]

Läs inlägget »

Full fart i kundtjänsten

Vi har rättat till del mindre buggar i plattformen men inget som påverkat kvalitén. Inga uppdrag eller tidrapporter har blivit fel såklart men lite små fix är det ju alltid. Nu sitter allt inklusive våra rutiner för de fåtal uppdrag där kundtjänsten gått in och stöttat Fixare som fastnat. Det är en nyckelfaktor i vår […]

Läs inlägget »