Återbesök

Ett återbesök kan uppkomma vid olika tillfällen:

Inget arbete kan utföras hos kund

Om du kommer till kunden och märker direkt att inget arbete kan utföras (exempelvis: leveransskadade varor, kund är inte på plats, kund saknar varor/utrustning essentiellt för uppdraget) så kommer detta resultera i en bomkörning, se manual Bomkörning. Om kund fortfarande vill ha hjälp kan du boka ny tid med kund samt skapa ett nytt uppdrag. Du kan själv skapa löpande uppdrag i appen se manual Skapa nytt uppdrag i appen. Om det handlar om ett fastprisuppdrag får du ringa oss på Prio-numret 0770221733, så hjälper vi dig.

Arbetet kan ej färdigställas på ett tillfälle

Vissa uppdrag innefattar stora jobb, exempelvis en mängd möbler som ska monteras. Även om du som Fixare ska sträva efter att färdigställa beställningen på samma tillfälle genom bra planering, kan exempelvis en stor montering medföra att arbetet inte kan färdigställas på samma dag. Ett återbesök kommer då uppstå.

Fastprisuppdrag

Om kunden vill att arbetet på ett fastprisuppdrag ska avslutas, och återupptas vid ett annat tillfälle, kommer kunden bli debiterad ännu en startavgift för andra besöket. Detta för att täcka din resekostnad samt tiden du avsatt för arbetet. Om det däremot blir för sent, eller om du som Fixare vill avsluta arbetet för dagen, är det bara att pausa uppdraget i appen och sedan fortsätta vid ett annat tillfälle.

Löpande pris

Om kunden vill att arbetet ska avslutas, eller om kund måste utföra något för att arbetet ska kunna färdigställas (exempelvis: utreda ärendet med sin operatör eller köpa essentiell utrustning) kommer du avsluta uppdraget som vanligt. Sedan vid återbesöket kommer du få skapa ett nytt uppdrag, se manual Skapa nytt uppdrag i appen. Kom ihåg att det endast är uppdrag med löpande debitering som kan skapas i appen. Vill du ha hjälp med detta, ring oss på Prio-numret 0770221733. Om det däremot blir för sent, eller om du som Fixare vill avsluta uppdraget för dagen, är det bara att pausa uppdraget i appen och sedan fortsätta vid ett annat tillfälle.