Tele2

Information om företaget

Tele2 AB är en telekomoperatör som levererar bland annat mobiltelefoni, TV och bredband, med verksamhet i 7 länder. Företaget grundades 1993 av Jan Stenbeck och har sitt huvudkontor i Kista, Stockholm. Tele2 äger Boxer

Ring Tele2s kundtjänst om du misstänker att problemet beror på fel i tjänsten som t.ex. provisionering eller kort som ej öppnar för kanaler trots korrekt abonnemang. För detta ändamål har vi ett prioriterat nummer som är 0812821330. Numret får absolut inte missbrukas för vanliga inkopplings- eller tekniska frågor utan bara om det är fel i levererad tjänst.

Uppdragsinformation

Innan uppdraget:

Säkerställ att kund har all utrustning som skall felsökas på hemma då du anländer

Pågående projekt

Installation av 5G-router

Heminstallation fiber

Wifi-optimering Tele2

Tidsåtgång 75 minuter. Syftet med pilotprojektet är att testa av ett helt nytt flöde där vi utför förbättringsåtgärder innan slutmätning. Inte bara kunden utan även ansvariga på Tele2 får protokollet.

Följande formulär ska användas vid wifi-optimering: https://testing.hemfixare.se/wifi-optimering-tele2/

  1. Mätning innan optimeringsåtgärder
  2. Åtgärder för optimering av kundens utrustning. Se lista i formuläret
  3. Mätning och införande av resultaten efter åtgärderna
  4. Identifiera om kunden är nöjd eller ange om vidare åtgärder krävs

Vid analysering utav wifi använd nedan verktyg (har man iPhone så krävs en dator med windows):

Android: Wifi analyzer
Windows: Wifi analyzer

Heminstallation:

Tidsberäknat 60 minuter, blir det tid över lägg den på användarinstruktioner. Kunden betalar ett fast pris för inkoppling och installation av nya tjänster som Bredband, TV och IP-telefoni. Olika utrustning beroende på om det är Koax eller LAN, ta reda på vilket vid tisdbokningen och förvissa dig om att utrustningen finns på plats.

Detta ingår i Heminstallationen:
– Inkoppling och installation av kunds tjänster såsom bredband, TV och telefoni. (Tjänsterna varierar beroende på kunds abonnemang)
– Anslutning av 5 enheter inklusive Tele2s utrustning till WiFi.
– Driftsättning och test av Tele2s tjänster.
– Demonstration av Tele2s tjänster.

Vill kund ha hjälp med tilläggstjänster utöver Tele2s tjänster såsom streaming med Netflix eller wifi-optimering, vänligen förklara för kund att det är ett separat debiterat uppdrag.

Installationsanvisning för Tele2 Tv Hub: https://www.tele2.se/kundservice/tv-och-play/kom-igang-med-tv-hub

Om du under uppdraget stöter på avvikande problem under installationen av Tv Hub, vänligen anmäl dessa till Emil,  ta gärna en bild på hubens serienummer som finns utskrivet på enheten och skicka till emil.jonsson@hemfixarna.se 

Support och övriga uppdrag:

Felsökning och problemavhjälpning på löpande räkning. Beställt och bekostas oftast av kund så upplys om när ny tidsintervall är nära.