IKEA

Information om företaget

Ikea Group, av företaget skrivet IKEA Group, är ett multinationellt möbelföretag, som grundades i Sverige år 1943 av Ingvar Kamprad som ett postorderföretag

Vi har inget second linenummer till IKEA utan hänvisar till Hemfixarna kundtjänst vid frågor.

Uppdragsinformation

Besiktningar

Fastprisuppdrag tidsberäknat till max en timme. Kunden har ett pågående reklamationsärende hos IKEA och vi skall dokumentera skadan och ta bilder. Vi skall alltså INTE ta ställning eller meddela kunden vad vi tycker eller bemöta kundens eventuella argument om vad kunden anser har skett. Besvara frågorna i formuläret och ladda upp de bilder ni anser behövs för att IKEA skall kunna göra en relevant bedömning om skadan och vad som skett. IKEAs SAC-nummer är kritiskt så fyll i det extremt noggrant.

Vid tidsbokning av Möbelmontering:

  • Kontrollera att allt finns hemma och att kartongerna är i rätt rum
  • Kontrollera att kunden frigjort utrymme för att få plats att montera
  • Estimera tid för montering till kund men betona att det är ett estimat som kan ändras

Uppdraget Inkluderar:

Montera endast de möbler som specificerats i arbetsbeskrivningen. Tillkommande möbler ska läggas till i appen och om det inte går kontakta fixarsupporten 0770221733. Vill kunden ha mer eller mindre monterat MÅSTE detta läggas till eller tas bort till innan eller under upp då detta påverkar kundens pris och din ersättning. Det går inte att ändra ett uppdraget efter att det blivit utfört och stängt.

  • Montera alltid enligt monteringsanvisningen. Inga avvikelser eller specialanpassningar får ske utan att man fyller i avvikelseformuläret.
  • Placera möbeln där kund anvisar
  • Du måste ALLTID förankra i vägg om monteringsanvisningen anger det. Om kunden inte önskar förankring eller vill göra annan anpassning används ett formulär där kunden friskriver sig förankring i vägg eller godkänner anpassning av möbeln. Formuläret finns här: FORMULÄR
  • Städa alltid av efter monteringen på monteringsplatsen
  • Hopsamling av emballage. Du samlar emballaget i en hög åt kund för att förenkla återvinning.

Tillkommande arbete utöver uppdragsbeskrivningen

Vill kund ha hjälp med mer utöver beställda arbetsmoment ska detta debiteras enligt aktuella fast priser i appen alternativt löpande taxa 599 kr/h med RUT avdraget. För att lägga till fast pris arbetsmoment så gör du det direkt i uppdraget i appen antingen innan eller under uppdraget. Kund måste alltid godkänna ändringen. Om du ska skapa ett löpande uppdrag checka ut, lägg till nytt uppdrag på kunden (med plustecknet i appen) om kunden vill ha mer hjälp.

Bortforsling av emballage (Emballageåtervinning) 

Kund kan köpa till återvinning av emballage. Det innebär att vi mot ersättning ska återvinna emballaget på ett miljövänligt och ansvarsfullt sätt.

Möbel som går sönder/skadad/defekt/fel produkt

vid montering:

Om en möbel går sönder under en montering ska du göra följande:

  • Använd avvikelseformulär som finns i appen under uppdraget.

Köksinstallation

Här kan du läsa mer om vad som gäller på ett uppdrag med köksinstallation

Filmer till Pax- och Skytta-montering