Ikea Group, av företaget skrivet IKEA Group, är ett multinationellt möbelföretag, som grundades i Sverige år 1943 av Ingvar Kamprad som ett postorderföretag
Vi har inget second linenummer till IKEA utan hänvisar till Hemfixarna kundtjänst vid frågor.
Fastprisuppdrag tidsberäknat till max en timme. Kunden har ett pågående reklamationsärende hos IKEA och vi skall dokumentera skadan och ta bilder. Vi skall alltså INTE ta ställning eller meddela kunden vad vi tycker eller bemöta kundens eventuella argument om vad kunden anser har skett. Besvara frågorna i formuläret och ladda upp de bilder ni anser behövs för att IKEA skall kunna göra en relevant bedömning om skadan och vad som skett. IKEAs SAC-nummer är kritiskt så fyll i det extremt noggrant.
Montera endast de möbler som specificerats i arbetsbeskrivningen. Tillkommande möbler ska läggas till i appen och om det inte går kontakta fixarsupporten 0770221733. Vill kunden ha mer eller mindre monterat MÅSTE detta läggas till eller tas bort till innan eller under upp då detta påverkar kundens pris och din ersättning. Det går inte att ändra ett uppdraget efter att det blivit utfört och stängt.
Vill kund ha hjälp med mer utöver beställda arbetsmoment ska detta debiteras enligt aktuella fast priser i appen alternativt löpande taxa 599 kr/h med RUT avdraget. För att lägga till fast pris arbetsmoment så gör du det direkt i uppdraget i appen antingen innan eller under uppdraget. Kund måste alltid godkänna ändringen. Om du ska skapa ett löpande uppdrag checka ut, lägg till nytt uppdrag på kunden (med plustecknet i appen) om kunden vill ha mer hjälp.
Bortforsling av emballage (Emballageåtervinning)
Kund kan köpa till återvinning av emballage. Det innebär att vi mot ersättning ska återvinna emballaget på ett miljövänligt och ansvarsfullt sätt.
Om en möbel går sönder under en montering ska du göra följande:
Köksinstallation
Här kan du läsa mer om vad som gäller på ett uppdrag med köksinstallation