Ownit

Information om företaget

Ownit är en bredbandsleverantör i Sverige och levererar tjänster via fiber till fastighetsägare, bostadsrättsföreningar och företag. Ownit levererar sina tjänster till 175 000 privatkunder både via sitt eget dedikerade nät och dryga 35 olika stadsnät utspridda över landet.

 

Ring Ownits kundtjänst om du misstänker att problemet ligger där. – 2nd-linenummer: 08-52 50 29 69 öppet vardagar, OBS! Numret är enbart till för tekniker och får därmed inte delas ut till kunder. Under helger går det bra att ringa Ownits vanliga kundtjänst 08 – 525 07 300.

 

Uppdragsinformation

  1. Fråga om problembilden. Berätta vad du gör och förklara vad felet är under hela uppdraget
  2. Ring Ownits kundtjänst om du misstänker att problemet ligger där. – 2nd-linenummer: 08-52 50 29 69 öppet vardagar, OBS! Numret är enbart till för tekniker och får därmed inte delas ut till kunder. Under helger går det bra att ringa Ownits vanliga kundtjänst 08 – 525 07 300.
  3. Visar det sig att felet inte kan avhjälpas och det är fel i Ownit tjänst så hjälp kunden kontakta Ownits kundtjänst för vidare hantering. Om kunden behöver ny WiFI-utrustning (Ex. extender osv) så ska denna i första hand beställas på partners hemsida. (för Ownit ska det vara ”ownit.se/Mina Sidor/Bredband eller genom att kontakta kundtjänst på 08 – 525 07 300”).

Uppdraget Inkluderar:

Felsökning och problemavhjälpning. Beställt och bekostas oftast av kund så upplys om när ny tidsintervall är nära.

Wifi-optimering

Följande formulär ska användas vid wifi-optimering: Formulär Wifi-optimering

Om utrustning ska införskaffas för optimering av wifi, rekommendera något utav Ownits utrustning som finns på: https://www.ownit.se/bredband/tillval

Vid analysering utav wifi använd nedan verktyg (har man iPhone så krävs en dator med windows):

Android: Wifi analyzer

Windows: Wifi analyzer