Information om företaget

Proffsmagasinet har hjälpt kunder på den nordiska marknaden sedan 2007. I sin snabba och lättnavigerade webbutik hittar kunden allt för villan, trädgården och garaget. Bra service och snabba leveranser är grejen – varorna skickas vanligtvis redan samma dag för leverans imorgon.
Vi har inget second linenummer till Proffsmagasinet utan hänvisar till Hemfixarnas kundtjänst vid frågor.

Uppdragsinformation

Vid tidsbokning:

  • Kontrollera att allt finns hemma och att produkterna är i rätt rum
  • Kontrollera att kunden frigjort utrymme för att få plats att montera
  • Estimera tid för montage/installation till kund men betona att det är ett estimat som kan ändras

Uppdraget Inkluderar:

Montera endast de produkter som specificerats i arbetsbeskrivningen. Tillkommande produkter ska det rapporteras till Kundtjänst, 0770 221 733. Vill kunden ha mer eller mindre monterat MÅSTE detta meddelas kundtjänsten då detta påverkar kundens pris och din ersättning.

  • Montera alltid enligt montageanvisningen. Inga avvikelser eller specialanpassningar får ske
  • Placera produkt där kund anvisar
  • Du måste ALLTID förankra i vägg om montageanvisningen anger det. Om kunden vägrar används ett formulär där kunden friskriver sig förankring i vägg. Formuläret finns här: FORMULÄR
  • Städa alltid av efter monteringen/installationen på monteringsplatsen
  • Bortforsling av emballaget ingår ej om inte annat anges i produktlistan

Tillkommande arbete utöver uppdragsbeskrivningen

Vill kund ha hjälp med mer utöver montageanvisningen/arna ska detta debiteras löpande taxa 599 kr/h med RUT avdraget eller 698kr/h med ROT avdraget. Checka ut, lägg till nytt uppdrag på kunden (med plustecknet i appen) om kunden vill ha mer hjälp.

Produkt som går sönder vid montering/installation:

Om en produkt går sönder under en montering ska du göra följande:

  • Fotografera de delar som gått sönder och maila till reklamation@hemfixarna.se
  • Uppgifter som underlättar hanteringen av ärendet:
    • Ordernummer, Artikelnummer, Felbeskrivning
  • Ta reda på om en del eller om hela produkten behöver beställas
  • Ring till kundtjänst och informera
  • Överlämna telefonen till kund så ger kundtjänst mer information för återbesök

Skadad/defekt/fel produkt:

  • Visar det sig att du upptäcker en skada/defekt/fel på produkt, meddela kunden direkt.
  • Hänvisa till Proffsmagasinet formulär för felanmälan:  Skicka en förfrågan – Proffsmagasinet
  • Ta fram artikelnummer, färg, och storlek (mått) för produkten
  • Uppgifter som underlättar hanteringen av ärendet:
    • Ordernummer, Artikelnummer, Felbeskrivning, Bilder om relevant
  • Ring sedan till Hemfixarnas kundtjänst via prio-numret 0770 22 17 33.
  • Om det finns ytterligare produkter som inte är påverkade, fortsätt att montera dessa.
  • Kunden får ta kontakt med Proffsmagasinet för avhjälpande
  • Upptäcks skadan/defekten/felet efter arbetet påbörjas är det mycket viktigt att inte slänga emballaget för den påverkade produkten. Man får inte returnera varan utan produktens originalkartong.
  • Ett återbesök kommer behöva bokas och en ny startavgift kommer att bli fakturerad till kunden.