
Information om företaget
Proffsmagasinet har hjälpt kunder på den nordiska marknaden sedan 2007. I sin snabba och lättnavigerade webbutik hittar kunden allt för villan, trädgården och garaget. Bra service och snabba leveranser är grejen – varorna skickas vanligtvis redan samma dag för leverans imorgon.
Vi har inget second linenummer till Proffsmagasinet utan hänvisar till Hemfixarnas kundtjänst vid frågor.
Uppdragsinformation
Vid tidsbokning:
- Kontrollera att allt finns hemma och att produkterna är i rätt rum
- Kontrollera att kunden frigjort utrymme för att få plats att montera
- Estimera tid för montage/installation till kund men betona att det är ett estimat som kan ändras
Uppdraget Inkluderar:
Montera endast de produkter som specificerats i arbetsbeskrivningen. Tillkommande produkter ska det rapporteras till Kundtjänst, 0770 221 733. Vill kunden ha mer eller mindre monterat MÅSTE detta meddelas kundtjänsten då detta påverkar kundens pris och din ersättning.
- Montera alltid enligt montageanvisningen. Inga avvikelser eller specialanpassningar får ske
- Placera produkt där kund anvisar
- Du måste ALLTID förankra i vägg om montageanvisningen anger det. Om kunden vägrar används ett formulär där kunden friskriver sig förankring i vägg. Formuläret finns här: FORMULÄR
- Städa alltid av efter monteringen/installationen på monteringsplatsen
- Bortforsling av emballaget ingår ej om inte annat anges i produktlistan
Tillkommande arbete utöver uppdragsbeskrivningen
Vill kund ha hjälp med mer utöver montageanvisningen/arna ska detta debiteras löpande taxa 599 kr/h med RUT avdraget eller 698kr/h med ROT avdraget. Checka ut, lägg till nytt uppdrag på kunden (med plustecknet i appen) om kunden vill ha mer hjälp.
Produkt som går sönder vid montering/installation:
Om en produkt går sönder under en montering ska du göra följande:
- Fotografera de delar som gått sönder och maila till reklamation@hemfixarna.se
- Uppgifter som underlättar hanteringen av ärendet:
- Ordernummer, Artikelnummer, Felbeskrivning
- Ta reda på om en del eller om hela produkten behöver beställas
- Ring till kundtjänst och informera
- Överlämna telefonen till kund så ger kundtjänst mer information för återbesök
Skadad/defekt/fel produkt:
- Visar det sig att du upptäcker en skada/defekt/fel på produkt, meddela kunden direkt.
- Hänvisa till Proffsmagasinet formulär för felanmälan: Skicka en förfrågan – Proffsmagasinet
- Ta fram artikelnummer, färg, och storlek (mått) för produkten
- Uppgifter som underlättar hanteringen av ärendet:
- Ordernummer, Artikelnummer, Felbeskrivning, Bilder om relevant
- Ring sedan till Hemfixarnas kundtjänst via prio-numret 0770 22 17 33.
- Om det finns ytterligare produkter som inte är påverkade, fortsätt att montera dessa.
- Kunden får ta kontakt med Proffsmagasinet för avhjälpande
- Upptäcks skadan/defekten/felet efter arbetet påbörjas är det mycket viktigt att inte slänga emballaget för den påverkade produkten. Man får inte returnera varan utan produktens originalkartong.
- Ett återbesök kommer behöva bokas och en ny startavgift kommer att bli fakturerad till kunden.