Reklamationer

I vissa fall går inte uppdraget som förväntat. När det händer, följ dessa rutiner:

Reklamation Teknik:

  • Om kunden är missnöjd med arbetet som utförts, fråga kunden varför hon/han är missnöjd, vad man kan göra för att lösa det och fråga vad dem förväntade sig.
  • Går problemet inte att lösa, exempelvis att felet ligger hos operatören eller kunden inte har rätt utrustning hänvisa då kunden vidare till kundtjänst 0770 220 720.

Viktigt! Lova inte kunden något och har kunden ytterligare frågor om fakturan exempelvis eller hur lång tid det tar innan återkoppling hänvisa alltid till vår kundtjänst.

Reklamation Handyman eller Möbeluppdrag:

  • Om kunden är missnöjd med arbetet som utförts, fråga kunden varför han/hon är missnöjd och vad man kan göra för att lösa det.
  • Är det ett fel som inte går att lösa t.ex att man har borrat fel i väggen eller monterat en möbel fel, då är det viktigt att man fyller i avvikelseformuläret i appen.

Viktigt! Lova inte kunden något och har kunden ytterligare frågor om fakturan exempelvis eller hur lång tid det tar innan återkoppling, hänvisa alltid till vår kundtjänst.