I veckan sattes ett nytt rekord i att snabbt vara på plats hos en kund som behövde hjälp med sin TV hemma. Det tog bara 17 minuter efter att Gunnel kontaktade Hemfixarnas kundtjänst per telefon till att vår Fixare Sami knackade på. Sami hade precis stängt ner datorn på Västtrafik där han jobbar som It-tekniker när han i hissen ner ser uppdraget i samma kvarter. Fantastiskt och precis så det skall vara, en match mellan kund och Fixare inom ett par hundra meter i centrala Göteborg
Gunnel som ursprungligen hittade oss via Com Hems kundtjänst fick denna gång bekymmer med sin TV-box som vägrade visa bilden på TVn. -Det fungerar perfekt med Hemfixarna som alltid är hjälpsamma och snabba. Numera har jag telefonnumret uppskrivet så jag slipper leta säger Gunnel.
Sami har varit Fixare i snart ett år och tagit 65 uppdrag i Göteborgsområdet. -Jag jobbar heltid men hinner ändå ta ett par uppdrag i veckan vissa perioder Säger Sami. Att vara Fixare är fantastiskt och jag gillar kundkontakten och att det är enkelt att jobba för Hemfixarna. Dessutom är de i Kundtjänsten alltid trevliga när vi talas vid säger Sami vidare.
Trots vår kraftiga tillväxt med ökade volymer av både uppdrag och nya Fixare som skall skolas in behåller vi vår höga kundnöjdhet på tekniksupport i hemmet. Faktum är att ökade volymer på uppdrag faktiskt ökar rotationen på uppdragen vilket resulterar i kortare leveranstider. Vi noterar även att Fixare med fler uppdrag att välja på i sin närhet faktiskt tar fler uppdrag. Mindre och kortare restid till varje uppdrag vinner ju alla på.
Vi stänger snart September som även den blir en rekordmånad. I oktober flyttar vi fram våra positioner ytterligare med ett antal nya intressanta partner som skall lanseras. Det är kul att vara Hemfixarna just nu!