Måndagen efter sportlovet, den 7 mars skedde det så, vi registrerade vårt 100.000 uppdrag. Det var Sebastian som hanterade kunden och tröck iväg det legendariska uppdraget. Måndagar är alltid hektiska men ändå var alla på helspänn. Uppdraget avsåg en löpande teknikkonsultation på både dator och TV hos en Johan i Helsingborg.
Ibland måste man stanna upp och reflektera över vår framgång. Tänk att vi med alla våra Fixare finns tillgängliga i hela Sverige alla dagar i veckan. Att vi knackar på hos hundratals kunder varje dag, i ur och skur. Vår vision om att bli ledande i Sverige på tjänster i hemmet som inte är städ, tvätt och barnpassning är ni en realitet. I orderflödet ser vi orter vi inte trodde fanns men vist finns det en hungrig Fixare som har vägarna förbi kunden.
Framgången kommer av vår förmåga att konstant leverera med samma höga kvalité. Tricket är vårt automatiserade orderflöde som vi hanterar med vår egenutvecklade plattform Felix. Efter att vi i kundtjänsten tagit hand om kunden i det vi kallar för ett onboardingsamtal tar Felix över. Med automatik, beroende på typ av uppdrag, får kunden alltid rätt information vid rätt tillfälle. Informationen i kundresan, våra exakta angivelser om vad som ingår i tjänsten är en av de främsta skälen till vår höga kundnöjdhet. Att sätta rätt förväntansbild skapar en tydlighet som minskar tvivel och reklamationer.
Lika viktigt är det att Fixaren har samma information. Även att Fixaren vid hembesöket kan pricka av alla punkter som skall fixas. Även här ger Felix den rätta informationen till Fixaren, både innan och under uppdraget. Det är bland annat denna process som gör att vi får så bra omdömen från kunderna. Framgång är inte en slump utan en produkt av processer, ordning och reda.