Telia Sverige AB, är Sveriges största teleoperatör, både sett till omsättningen och antal kunder. Företaget säljer anslutningar inom fast telefoni, datakommunikation, Internet, digital-tv, Ip-telefoni och mobiltelefoni till privatpersoner, företag och organisationer.
Vi har inget second linenummer till Telia utan hänvisar till Hemfixarna kundtjänst vid frågor.
Säkerställ att kund har all utrustning som skall installeras eller felsökas hemma då du anländer. Påminn kund om att de ska ha aktiverat Telias nya tjänster innan vi kommer. Superviktigt då det kan ta upp till 24h att få tjänsterna aktiverade, dessa aktiveringskoder får kund från Telias mina sidor eller kundtjänst 90 200. Säkerställ även kunden att hjälpen sker efter migreringsdatum annars fungerar tjänsterna inte vid besöket.
1 timme subventionerad hjälp via Telia. Installation, felsökning och problemavhjälpning. Beställt och bekostas delvis av kund, så upplys om när ny tidsintervall är nära. Vill kund beställa mer hjälp så kontakta Hemfixarna KS eller använd funktion “skapa nytt uppdrag” i appen, i detta fall informera kund om pris.
Tänk på att du representerar Telia på uppdraget. Viktigt att tala väl om Telia och dess tjänster samt den teknik som ingår i tjänsten. Vår uppgift är att det ska bli en positiv första upplevelse för kunden med Telia där vi är ambassadörer för Telia.
Använd dessa länkar för att läsa på om Telias utrustning:
https://www.telia.se/privat/support/komigang
https://www.telia.se/privat/support/info/ssab/koppla-in-bredband-ssab/annan-ort/medieomvandlare?p=stadsnat
Fråga om problembilden. Berätta vad du gör och förklara hur kundens tjänster fungerar.