När Ann Bohlin i Lilla Edet fick fiber indraget skulle inte bara Internet levereras över fiberkabeln utan även TV:n. Leverantören Viasat skickade då en massa kablar och en ny Box som skulle anslutas. I detta läge fann Ann Bolin ingen annan utväg än att ta hjälp av oss på Hemfixarna.
– Jag har pratat med Visasts kundtjänst i omgångar och förklarat att jag behöver hjälp men de säger att de inte har någon de kan skicka hem till mig för att installera grejorna säger förklarat Ann Bohlin.
Dagen efter att Ann beställt uppdraget av oss blev hon kontaktad av Fixaren Simon som bor i Trollhättan. Besöket tog två timmar och Simon hann även ge en grundlig utbildning om hur de nya prylarna skall användas på bästa sätt.
Efter att Simon installerat inte bara TV-Boxen utan även Internetroutern blev Ann så glad att hon kontaktade Göteborgsposten som skrev ett reportage om att man kan få teknikhjälp hemma med RUT-avdrag, vad det innebär, hur det fungerar och beloppet man får skatteavdrag på.
http://www.gp.se/livsstil/konsument/s%C3%A5-slapp-hon-trassla-med-n%C3%A4tet-1.4216309
Artikeln har blivit så uppmärksammad att Ann Bohlin fått massor av förfrågningar av folk hon inte känner om vilka vi är och hur man hittar Hemfixarna. Vi på Hemfixarna är naturligtvis oerhört glada att kunna hjälpa till och att få rekommendationer från nöjda kunder som sprider budskapet om oss och vad RUT-avdraget på tekniksupport kan åstadkomma.