Hemfixarna växer så det knakar och vi anställer varje dag nya Fixare efter en noggrann rekryteringsprocess där Fixarna först får genomgå ett kunskapstest för att säkerställa deras kunskapsnivå och därefter avslutas processen med en intervju. Något vi ständigt imponeras av är hur ambitiösa och servicemedvetna de som söker sig till oss är, och en del sticker naturligtvis ut lite extra.
I måndags anställde vi teknikfixaren Emil Karlman från Växjö som minst sagt gav ett starkt intryck redan under intervjun. I mitten av intervjun hörde nämligen Ingegerd från Växjö av sig till vår kundtjänst här på Hemfixarna. Ingegerd hade nyligen fått ett nytt fibernät och ville ha hjälp med att koppla in routern via fibernätet samt installation av virusprogram på datorn. Emil, som precis hade signerat sitt anställningsavtal kl. 13.57 och loggat in i appen där alla uppdrag hanteras, fick då syn på Ingegerds förfrågan och tvekade inte en sekund utan accepterade uppdraget direkt. Han tyckte att uppdraget lät spännande samtidigt som han tycker det är kul att hjälpa andra och såg därför ingen anledning till att vänta med att åka hem till Ingegerd. Han tog snabbt kontakt med Ingegerd och de bestämde tid omgående.
Emil anlände hemma hos Ingegerd och hennes man vid 15.00 som planerat och påbörjade arbetet. Mötet gick väldigt smidigt och Emil hjälpte dem med allt de hade efterfrågat samt lite till. Då installationen av virusprogrammet tog tio minuter så passade Emil på att fråga om det var något mer de behövde hjälp med när de väl hade honom på plats. Ingegerds man som sysslar med släktforskning kom då på att han behövde lite hjälp med sitt släktforskningsprogram som hade strulat vilket Emil fixade på ett kick. Emil avslutade sedan hembesöket kl. 15.56 med att säkerställa att Ingegerd och hennes man var nöjd innan han lämnade vilket gjorde att Ingegerd kände sig professionellt bemött och varmt kan rekommendera Emil för fler kunder i Växjö.
Emil som är ny på jobbet som Fixare fick en riktigt bra start och har redan bokat in ännu fler besök hos kunder som behöver hjälp med teknik i hemmet.
– Min upplevelse av Hemfixarna hittills är att konceptet ligger väldigt rätt i tiden. En väldigt bra idé och det var tack vare den smarta appen som jag kände att jag kunde ta uppdraget så pass fort som jag gjorde, säger Emil.