/ Fixarbloggen / Fixarbloggen / Augusti vår rekordmånad #1

Augusti vår rekordmånad #1

Ja rackarns vilket tryck vi upplevt under Augusti som normalt är en av våra lugnaste månader. Fantastiska 7.500 uppdrag togs emot och nästan alla levererades under månaden. Tur att vi laddat kundtjänsten med nya glödheta medarbetare som snabbt kom in i matchen. Översvämmade orderkorgar och en fullproppad telefonväxel -snacka om en flygande start ombord på Hemfixarna. Nära slagsida vissa dagar men uppiggade av proteinbars och Foodoras flygande leveranser stängde vi dagarna med idel rekord. Eller vad sägs om 545 registrerade uppdrag på en dag eller nästan 1000 besvarade kundsamtal en annan. Men inget ger så mycket energi som att vara del i ett vinnande team. Med 5 Msek i omsättning slogs ännu ett rekord.

Mycket av uppdragen kretsade om digitala kanalsökningar i kölvattnet av Com Hems stora digitalisering av sitt TV-utbud. Som en del av digitaliseringen av 1,6 miljoner hushåll fanns ett erbjudande om fast pris på kanalsökningen eller installation av den nya boxen. Släckningen av de analoga sändningarna kommer ske den 8 september så det gäller att hänga i ett par veckor till.

Även övriga partners som Media Markt och NetOnNet har på grund av digitaliseringen upplevt en kraftig försäljningsökning av nya TV-apparater. Många av kunderna valde till att vägg hänga nya TV:n eller att få den smidigt installerad av oss. Även här med fast pris såklart-

I och med rekordmånaden Augusti bevisar vi oss inte bara som bolag utan även att vår modell med GIG-ande arbetskraft är att lita på och en del av framtiden. Mer Augusti oftare tack!