Den 7:e april levererade vi vårt 100.000:e uppdrag och nu i månadsskiftet november/december 2022 är vi uppe i 130.000. Nästan otroligt att vi alla dagar i veckan, på alla orter i Sverige genomför våra uppskattade hembesök. Just nu ökar vi antalet uppdrag med ungefär 4% per månad och prognosen ger att vi kommer hinna med drygt 45.000 hembesök under året. Kanske inte låter jättemärkvärdigt men att göra detta med samma kärlek och kvalité utan att tappa i leveranstid är allt annat än enkelt.
Men vi gör det, vi växer konstant och med bibehållen kvalité. Vi har naturligtvis flera framgångsfaktorer men struktur och processer är nog den främsta. Därefter kommer vår grymma precision när vi rekryterar alla våra nya proffsiga Fixare. Processer kanske inte låter så kul men för oss är det allt. Här kommer några exempel:
Att vi i vår kundtjänst finns tillgängliga större delen dygnet bidrar även det till en kundupplevelse i världsklass. Spelar ingen roll hur tydliga vi är, när det uppstår frågor skall vi alltid finnas för kunden, även på kvällar och helger.
Att hitta våra nya superhjältar till Fixare är superviktigt och en förutsättning för vår tillväxt. Vi har en konstant tillströmning av nya Fixare men gallrar rejält med svåra tester och intervjuer innan de certifieras och får ta sitt första uppdrag. Under och efter sitt första uppdrag coachar vi dem även samt hjälper dem att hitta alla våra interna bibliotek av erfarenheter och partnerspecifik information. Även här handlar det mycket om tydlighet och om processer för att kunna rekrytera med konstant kvalité. I vår leveransgrupp jobbar Lova och Denis dagligen med att sålla agnarna från vetet. Rekryteringsgruppen har under året växt med den stora uppgiften att även rekrytera in våra nya Entreprenörer inom Bygg, VVS och EL.
Årets största utmaning är dock att vi med framgång lanserat ett nytt framtida affärsområde med Bygg, VVS och EL. vi trappar nu sakta men säkert upp och står just i begrepp att lansera dessa tjänster hos två stora tunga partners. Omsättningsmässigt står våra ”Tyngre hantverkstjänster” för mindre än 10% men vi ser en enorm potential i detta affärsområde.
Oavsett om det är våra egna anställda Fixare eller en Entreprenörs Fixare räknas varje hembesök, varje kundmöte på varje uppdrag. Våra huvudpersoner är våra Fixare som likt superhjältar svingar sig från kund till kund. Men även om tempot är högt och vi växer konstant skall vi aldrig tappa vår grundläggande leveranskvalitet. Vi skall alltid kunna stå för att varje uppdrag är lika professionellt och vägen dit är med hjälp av struktur och processer.