Hemfixarna fortsätter att växa med våra tjänster inom samtliga affärsområden. Starkast under hösten går tekniksupport och byggtjänsterna (Byggservice, EL och VVS) som fullkomligt exploderar. Efterfrågan på tekniksupport drivs av telekomoperatörer som uppgraderar sina tekniska plattformar och rekommenderar kunderna att ta hjälp i samband med bytet ta hjälp. Bygg drivs av bättre exponering av våra tjänster online samt av nya partner som lanserats. Men hur stort är behovet av hjälp hemma och med vad är det befolkningen vill ha hjälp med?
För att ta reda på detta gav vi Extrem Insight i uppdrag att ställa frågor till en panel bestående av 1000 svenskar i en marknadsundersökning. Panelen var bred (18-65 år) och spridd över hela landet och i alla boendeformer. Resultatet visar tydligt att behovet av hjälp hemma är stort och att efterfrågan på våra tjänster sannolikt kommer öka vartefter fler personer kommer erbjudas hjälp i våra partners köpflöden.
På frågan om behov av hjälp med teknik eller hantverkshjälp i hemmet svarar över hälften att de någong gång känt behov.
Fråga: Har du någon gång känt att du behöver hjälp hemma med något av detta?
Undersökningen visade även att kännedomen om att det är RUT-avdrag på annat än städning är skrämmande lågt.
Fråga: Vilka av dessa tjänster vet eller tror du det är RUT-avdrag på?
Totalt ställdes ett 20-tal frågor som man kan sammanfatta i dessa punkter:
Behovet av enklare Hantverkshjälp hemma kan sammanfattas i dessa punkter:
Är du nyfiken och vill ta del av vår marknadsundersökning är du välkommen att kontakta oss så skickar vi den gärna!
Partneransvarig Martin, martin@hemfixarna.se
Partnerteamet Gustav, gustav.olsson@hemfixarna.se
VD Olof, olof@hemfixarna.se