/ Fixarbloggen / Fixarbloggen / Fantastiska 150.000 uppdrag!

Fantastiska 150.000 uppdrag!

2023-05-29 kl 13:18 hände det så, vi registrerade vårt 150.000:e uppdrag. Helt rackarns fantastiskt! 

Kunden som heter Erik bor söder om Göteborg. Erik kommer få ett hembesök betalt av Skanska precis som alla andra lyckliga bostadsköpare hos Skanska. På uppdraget kommer vi hjälpa Erik med att sätta upp gardiner och en hylla. Kul att du blev vår 150.000 kund och grattis till nya bostaden Erik.

Hemfixarna har gjort det igen och ännu en milstolpe i bolagets historia är uppnådd. Att vi i år, 2023 sannolikt kommer leverera drygt 40.000 hembesök gör oss utan tvekan till ledaren i vårt tjänstesegment. Tack vare våra processer, rätt förväntansbild hos kunderna och med superba utförare i form av våra kära Fixare är vi nu Hemfixarna med Svenska folket. 

Inget, vare sig en Pandemi eller Lågkonjunktur kan stoppa vår fantastiska tillväxt. Förvisso noterar vi en generell lägre efterfrågan men kompenserar detta genom nya partnersamarbeten i kombination med att vi växer djupare in i allt fler köpresor med befintliga partners. Att få sin produkt monterad eller installerad är nu lika självklart som att få den hemlevererad. Även lika lätt att boka i någon av alla de gränssnitt vi erbjuder partners för implementering på hemsidor eller i kundtjänster.

 

Bygg fortsätter att växa

Fler partners väljer att jobba med oss och affärsområdet Bygg växer så det knakar. Med vår fina kundresa och kvalificeringen av entreprenörsföretagen är vi det självklara valet i en bransch med extremt dåligt rykte. På bara ett år jobbar nu våra entreprenörer i appen och gör de som de är bäst på nämligen att jobba. Vi sköter all kundkontakt och sköter all ekonomi och RUT/ROT-hantering. Rätt man på rätt plats helt enkelt.

Cirkeldiagram med procentdelar för Hemfixarnas tjänster.

På ritbordet ligger även helt nya tjänstevertikaler som alla passar väl i vår affär och inryms i varumärket. Först ut är Måleri som kommer lanseras i månadsskiftet september/oktober. Vårt senaste affärsområde Bygg får därmed ytterligare ett ben att stå på. Måleri är det hittills svåraste tjänsten vi lanserat varför vi denna gång läst in oss extra väl och lagt mycket tid på att bygga tjänstebeskrivningar, bygga beräkningsmodeller och scoutat fram de bästa entreprenörerna. Som i allt annat vi ger oss in i är kunden i centrum och helt säkert kommer vi ge samma fantastiska upplevelse som i övriga tjänster inom affärsområdet Bygg med EL, VVS och Byggservice.

Bygg går som tåget!

Av allt som hände 2022 var lanseringen av vårt nya affärsområde Bygg det i särklass största. Efter ett år av förberedelser med entreprenadjuridik, nya allmänna villkor, nya funktioner i affärssystemet Felix samt rekrytering av entreprenörer var vi mogna att lansera. Lanseringen skedde lite försiktigt den 7 april lokalt i Stockholm med IKEA och fullt ut […]

Läs inlägget »

130.000 fantastiska hembesök senare…

Den 7:e april levererade vi vårt 100.000:e uppdrag och nu i månadsskiftet november/december 2022 är vi uppe i 130.000. Nästan otroligt att vi alla dagar i veckan, på alla orter i Sverige genomför våra uppskattade hembesök. Just nu ökar vi antalet uppdrag med ungefär 4% per månad och prognosen ger att vi kommer hinna med […]

Läs inlägget »

Äntligen 4,7 i snittbetyg

I veckan hände det så äntligen -vi gick från 4,6 till 4,7 av 5 i snittbetyg på omdömestjänsten TrustPilot. Alla som jobbar backoffice vet att 4,7 är ett av våra många mål och nu äntligen tippa vi över. Nu skall vi se till att hålla kvaliten och fanan uppe. Heja Heja!   Kvalitet är allt […]

Läs inlägget »